søndag den 14. oktober 2012

KYS

Der har været lidt stille her på bloggen det sidste stykke tid. Ikke fordi der ikke sker noget, for det gør der.
Jeg har nået mit første delmål i min kur.
Jeg har smidt 7 overflødige kilo, så det skal da fejres med knasende, sprøde, og alt for lækre lakridskys med chokolade. Uhm, det blir så godt. Glæder mig helt vildt til at skeje lidt ud :)








 Har du også lyst til at efterårs bage så får du opskriften her.

300 g rørsukker
4 past. æggehvider
lidt eddike
15 g lakridsplver
150 g mørk chokolade.

Rør sukker og æggehvider sammen, tilsæt eddike, lakridspulver. Smelt chokoladen over vandbad og vend i æggehviderne.

Bag ved 110 grader i 45min.











 Efterår og æbletid høre sammen, og jeg glæder mig til at bage æblekager fra den her skønne bog som er fyldt med dejlige opskrifter på æblebag.

Til hver opskrift, som er håndskrevet er der de flotteste akvarel tegninger.

Den er en ren fryd for øjet.

2 kommentarer:

Joan sagde ...

Hvor flot tillykke. Syntes jeg er kommet igang mod vægttabet et par gange på det sidste, men roen tildelt i hverdagen har ikke rigtig været der. Har lovet mig selv at starte igen. Nyd dine kys...de ser lækre ud.

MollyMy sagde ...

Jeg er også rigtig glad for at jeg har tabt mig. Håber du får overskud til at begynde på dit vagttab igen, det er så dejligt når det lykkedes.